12.10.2011

Dwa Światy - Krakowski Kazimierz (fotokast)

Fototechnicy z Kielc znowu ruszyli w drogę! Tym razem jako cel obraliśmy Kraków, a dokładniej Muzeum Historii Fotografii. Jednak nie samymi muzeami człowiek żyje - zanim zagłębiliśmy się w takie pojęcia jak dagerotypia, czy magiczna latarnia, zwiedziliśmy Żydowską część Krakowa - Kazimierz. Dla mnie jest to dzielnica o dwóch twarzach: pierwszej - Żydowskiej, spowitej pajęczynami i trochę zaniedbanej, oraz drugiej - nieco współcześniejszej, kolorowej, skopiowanej z zachodu.  

 

2 komentarze:

  1. Moje dwie uwagi:
    1. zwolnij w pierwszej części! oczopląsu można dostać...
    2. jeśli prezentujesz zdjęcia z dzielnicy żydowskiej, warto by było użyć takiejż muzyki. Jest tyle wspaniałych klezmerskich zespołów, tyle cudownej muzyki, która doskonale zilustrowałaby Twoje zdjęcia. Najbanalniejszy przykład - muzyka ze "Skrzypka na dachu" albo jeśli chcesz bardzo sentymentalnie (co moim zdaniem pasowałoby do ujęć z kirkutu) utwór "Miasteczko Bełz" (śpiewane przez wielu, wielu wykonawców). Jest też mnóstwo "skocznych" kawałków, jeśli takie wolisz.
    Reszta super, bardzo podoba mi się to ujęcie, na którym widać reklamę H&M.

    Pozdro, sis

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za uwagi:)
    Pierwsza część miała być oczo-j***a... ale bym ją skrócił, gdybym nie musiał potem od nowa wszystkich zdjęć wyrównywać:)
    Uwaga z muzyką trafna - z czystego lenistwa nie szukałem żadnej Żydowskiej muzyki, choć przeszło mi to przez myśl. Poprawię się przy kolejnym fotokaście;)
    Mnie to zdjęcie z "H&M" też się podoba:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń