04.10.2013

Making of zdjęcia do okładki płyty "Jazz Q - Živí se diví: Live in Bratislava 1975"

Na początku lipca tego roku dostałem bardzo ciekawe zlecenie od firmy GAD Records. Do zrobienia było zdjęcie na okładkę płyty legendy czechosłowackiego jazzu i rocka - zespołu Jazz Q

Zabrałem się do realizacji pomysłu...

EDIT: Zdjęcie miało nawiązywać do okładki "Jazzrocková dílna"



Już na początku odpadł pomysł z wykorzystaniem żywej modelki (jak to brzmi :) ). Taka sesja mogła by się źle skończyć, a dlaczego - zobaczycie kilka zdjęć niżej :) Stanęło więc na tym że do zdjęć użyłem starej dziecięcej lalki wielkości kilkumiesięcznego dziecka. Możecie sobie wyobrazić zdziwienie osoby od której 25-letni facet pożycza lalkę zabawkę :D
Ale do rzeczy... zabrałem się za fotografowanie. Zrobiłem zdjęcie lalki...




... a potem zdjęcie zardzewiałych śrubek, które miały służyć za włosy lalki.


Jednak po kilku chwilach w photoshopie było wiadomo, że połączenie tych dwóch zdjęć wygląda kiczowato i nierealnie...

Trzeba więc było zrobić zdjęcie śrubek ułożonych tak, jakby leżały na lalce. Żeby jednak nie zniszczyć lalki zardzewiałymi śrubkami wpadłem na taki pomysł:


Dodałem jeszcze białe tło i śrubki...

I znowu się nie udało - i tym razem połączenie śrubek z lalką wyszło kiczowato... Nierealnie wyglądał cień rzucany przez śrubki na lalkę i tło. Oczywiście można by się bawić w photoshopie i skorygować cień, stwierdziłem jednak że to dużo niepotrzebnej roboty. 

Nie było wyjścia... trzeba było się (a właściwie to lalkę) trochę pobrudzić. Pojawił się jednak inny problem - konstrukcja oczu lalki sprawiała że przechylenie jej do poziomu automatycznie opuszczało jej powieki... 

Dlatego zrobiłem kilka zdjęć z oczami przyklejonymi taśmą tak, żeby się nie otwierały...

... a jednocześnie można było pozbyć się taśmy łącząc dwa zdjęcia...

...wyszparowałem efekt i wyszło coś takiego:

Na prośbę zleceniodawcy usunąłem jeszcze korpus lalki...

...oraz zacząłem wykonywać napis "Jazz Q" ze śrubek...

Cienkie litery nie bardzo jednak pasowały więc robiłem zdjęcia osobno każdej litery, a później szparowałem je (o zgrozo!).





Jeszcze tylko kilka śrubek do umieszczenia w książeczce i na płycie.
(przed wyszparowaniem)

(i po wyszparowaniu)

Jak się Wam podoba efekt końcowy?


Info o płycie znajdziecie na stronie gadrecords.pl

2 komentarze:

  1. I didn't get the idea why the rusty screws were used.
    There was very direct symbology of minor electronic accessories used for the artwork of the "Jazzrocková dílna" LP.
    Jazzrock - as a musical genre, comparing to straight-ahead jazz - was electrified, musicians used the electric instruments, hence the capacitors, resistors, etc.
    But why the screws? What it got to do with the music of Jazz Q?
    Sorry, but it doesn't give any sense to me.

    OdpowiedzUsuń