07.04.2014

Panoramy 360 - pierwsze próby po długiej przerwie

Panoramy 360 stopni zawsze mnie fascynowały - dzięki wirtualnym wycieczkom można zwiedzić wiele ciekawych miejsc nie ruszając się z domu. Niestety w Zwoleniu nikt jeszcze nie robił panoram sferycznych na szerszą skalę. Wreszcie posiadam do tego sprzęt (choć niestety jeszcze "wygodnego do panoram" obiektywu typu FISHEYE się nie dorobiłem). Umiejętności zdobyłem na zajęciach z fototechniki kiedy robiliśmy panoramy kieleckiego rynku. Niestety było to ponad 3 lata temu. "Odświeżyłem" sobie robienie panoram 360 w praktyce wykorzystując niedzielną pustkę na zwoleńskim rynku :)
Pierwsza z panoram jest zrobiona w pobliżu "Mysiego Pałacu", czyli siedziby Urzędu Miejskiego w Zwoleniu. Uważniejsze osoby mogą dostrzec kilka artefaktów - na drugiej panorami błąd już poprawiłem :) Okazało się że serwis 360cities automatycznie ustawia środek zdjęcia źródłowego jako północ, nie wiedząc o tym nieumyślnie przeniosłem Czarnolas w okolice Radomia (patrz białe strzałki na panoramie) :D Ten błąd również poprawiłem na drugiej panoramie.
 



  Druga panorama jest zrobiona obok pomnika Jana Kochanowskiego.
 

 

2 komentarze: